Siv svarar

Nu är det dags för mig att svara på era frågor och funderingar. Hoppas ni blir nöjda med svaren, jag ska försöka svara så gott jag kan.

Hårfärg: Min nuvarande hårfärg är mörkbrunt, (egentligen är det grått) men man vet aldrig när det ändras. Jag gillar att exprimentera!
Lägenhet eller villa: Jag bor i en liten villa på 70 kvadrat just nu. En liten trädgård har jag också, där jag odlar  alla möjliga sorters blommor och växer under sommarhalvåret. Det är det största orsaken till varför jag bor i hus. Men när jag pensionerar mig kanske jag flyttar in i en lägenhet. Vem vet?
Älsklingsfärg: Min älsklingsfärg är röd. Jag bara älskar den kulören! Pelargoner är förstås röda (min favoritblommma) och det kan vara en bidragande orsak till varför röd är min favorit.
Drömresa (från Agneta): Jag är en person som älskar äventyr och att upptäcka nya ställen. Jag älskar att resa! Tyvärr har jag inte så mycket tid och pengar övers till det som jag skulle vilja. Men min absoluta drömresa hade nog varit till Moskva i Ryssland. Jag har alltid beundrat St Basil's Cathedral på Röda Torget. Skulle väldigt gära åka dit någongång. Annars är Toscana ett alternativ.

St Basils Cathedral

Senaste kärlek:
Min senaste kärlek, innan Kurt, var en man som hette Claes. Vi träffades för ca 15 år sedan på ett café i Stockholm. Han kom fram till mitt bord och sa att jag var den snyggaste kvinna han hade sett. Jag föll som en fura. Jag är så lättsmickrad! Från början var han helt underbar. Vi flyttade in i en lägenhet i Stockholm och var totalt förälskade i varandra. Jag hade tankar om giftermål och barn. Men plötsligt en dag (den 3 maj 1998) dumpade han mig helt utan förvarning. När jag kom hem från jobbet var hans saker borta. På köksbordet låg en lapp som jag har kvar än idag. "Jag har hittat en annan. Flyttat från Sverige och kommer troligtvis inte tillbaka. /Claes" Jag bröt ihop totalt. Kunde inte sova på 6 månader. Grät mig till sängs varje natt. Det var hemskt, men Doris, kära Doris, var där för mig i den svåra stunden. Några år efter det flyttade jag och bosatte mig närmare Doris. Vi skaffade Claes-Kenneth och jag började komma över Claes svek. Jag hoppas att du är nöjd med det svaret :-).
Nu kommer svar på tre frågor från Sofia:
Bästa resa: 
Den hittills bästa resan jag var när jag, Doris och Agneta åkte till Paris för två år sedan. Det är en upplevelse jag aldrig kommer att glömma.
Röker du: Nej, jag röker inte. Jag är medveten av hur skadligt rökning är för hälsan och har aldrig rört en cigarett, eller för den delen, tobak över huvud taget.
Favoritklädesplagg: Jag har många favoritplagg, men om jag ska nämna ett måste det bli min blommiga klänning (älskar blommiga klänningar) från Milano:


Till sist en fråga från Regina som undrade om jag kunde lägga upp några blider på mina skisser. Det kommer Regina! Jag måste bara få tid till att fota dem först. Ha tålamod!
Nu vill jag bara tacka er, kära läsare, för alla trevliga frågor. Och som sagt, har ni fler funderingar så är det bara att fråga på.
MVH
Siv




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0