Superduperfredag

Goddag guds änglar!
Idag är det ingen vanlig dag, nej för idag är det så som jag brukar kalla det "Superfredag"! Det är en speciell fredag som jag unnar mig någon gång i månaden så jag gör finmiddag åt mig själv, pysslar om mig och äter goda frestelser! Men idag blir det en "Superduperfredag" som jag valt att kalla den. För istället för att bara själv äta och pyssla och äta gott så har jag bjudit in mina käraste vänninor och min älskling Claes-Kenneth.
Siv, Agneta, Regina och Ursula möjligen Agda också om hon skulle hinna ska komma hit på finmiddag. Trevligt eller hur? Speciellt då jag inte träffat varken Agda eller Regina speciellt mycket då de har varit i Norge.
DETTA KOMMER HÄNDA:
Jag har planerat kvällen ganska mycket och här kommer mina planer. Bilderna är tagna från www.google.se.
1. De kommer hit och vi sätter oss med en kopp te(inget kaffe före middagen) i mitt vardagsrum. Tillsammans med det så ska jag servera mina supergoda kakor. Det roliga är att jag nästan hittade en exakt bild på hur mina kakor ser ut! Kolla på bilden nedan men minus chokladen på toppen. Dock efter att jag sett denna utsökta bild funderar jag på att kanske he på lite choklad.
2. Vi slår oss ned vid ett findukat bord och äter min ärtsoppa som förätt. Något i stil med detta hade jag tänkt mig att dukningen skulle se ut.
3. Sedan så ska vi äta huvudrätten. Den ser nästan ut som på bilden då den är färdig. Det är en fransk delikatess som jag lärde mig under mina år som Auper vi Franska rivieran. Ni tänkte mog rätt, Bouillabaisse.
4. Sedan blir det att duka av och medan mina damer sätter sig i salongen och pratar lite skvaller och sådant så ska jag förbereda efterrätten. Detta ska bli något alldeles speciellt. Nämligen min favorit, Baileys & Kahula tårta! Jag tog bilden från recepten.se i detta fallet. Dock använder jag mig av mitt alldeles egna recept.
Baileys & Kahlua tårta
5. Som värd städar jag undan efter efterrätten. Vi sätter oss återigen i salongen eller "vardagsrummet" där vi pratar om allt mellan väder och vind. Då klockan då närmar sig 20.40 så hade jag tänkt mig göra kaffe och servera chokladmuffin till!
Men dock bara om de orkar. Annars kan jag tänka mig äta några sådanna godingar imorgon eller enevuellt söndag.
6. Vi avslutar denna trvliga kväll med en gammal classiker som vi brukar göra. Nämligen en promenad med lille Classe. Däremot så har Siv drabbats av höftskada vilket försvårar det lite så vi får se hur det blir med denne saken.
Det är ju annars så himla trevligt att promenera av alla dessa delikatesser.
Så hade jag tänkt mig att våran Superduperfredag skulle se ut, vad säger ni flickor?
MVH
Doris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0